Wednesday, September 28, 2011

FHM 2011

Hari jumaat lepas saya sempat berkunjung ke FHM 2011 untuk meninjau jika ada service/product baru untuk industri homemade chocolate. Penampilan syarikat yang menjual bahan asas coklat kurang sedikit tahun ini,,saya hanya jumpa coklat yang biasa jumpa kat pasaran seperti Selbourne, Le-Bourne, Colatta, Beryl's, Aalst dan Tulip.



Choc Sculpture mengunakan Tulip coklat



Praline mengunakan Tulip coklat



Desserts mengunakan coklat dari Barry Callebaut


Juga tidak ketinggalan peralatan industi membuat coklat ada mempamirkan alat seperti tempering machine, filling machine etc..Jadi sesiapa yang homebiz yang ingin melangkah setapak lagi kearah industi sederhana dan memerlukan peralatan canggih bolehlah hubungi Chocolate Effect







Akhir sekali adakah ada berita baru? Sudah tentu...Beryl's sudah mengeluarkan coklat compound "Sugar-Free" sesuai untuk orang yang mengalami sakit kencing manis ataupun yang ingin diet. Saya sempat merasa ketiga-tiga jenis "sugar-free' compound coklat tersebut...Sedap! Buat masa ini coklat tidak tidak dijual lagi di kedai-kedai, tapi mengikut Beryl's Sales Director T.C. Kuan...release to public is coming soon!


Bergambar bersama Chef from Beryl's

.

3 comments:

best jumpa akak.. dh 2 kali kan kita jmp kt luar.. mmg bertemu jodoh haaa (just kidding)

yeay dah ada coklat sugar free..memang ni yang dicari2

dah lama tak jumpa akak, saya pun tahun ni banyak fokus pada anak2 sebab tahun depan 2 orang nak exam. nnti kalau saya ke Bangi saya call akak ye...