Friday, February 4, 2011

Chocolate Coated Cookies

Cuti raya Cina kali ni kami hanya berehat sahaja di rumah, jadi banyaklah "project" boleh dilakukan. Ini salah satu "project" yang saya buat untuk anak-anak..chocolate coated cookies. Macamama boleh terfikir nak buat ialah kerana kami ada dapat buah tangan sekotak biskut yang disalut coklat susu Cadbury..




...sedap dan seperti biasalah setelah habis makan, anak minta lagi! Nak beli..sorrylah, jadi apa yang saya buat ialah..beli sekotak butter cookies...



Salutkan cookies tersebut dengan Callebaut Dark Choc couverture yang telah ditemper, hias dengan almond nips dan juga transfer sheet...



..dan kemudian susun balik dalam kotak hadiah dulu. Apa feedback anak saya..WOW!!!



Jadi pada anda yang ada kelapangan cuti-cuti ni bolehlah cuba...

.

2 comments:

kreatifnyer...

x terfikir lak sampai nak coated butter biskut... huhuhu

hai kak ...saya pelawat blog akak yg tegar..sebelum nak mula projek melting saya..masuk blog akak dulu..nengok2 ada info terbaru..
masih baru jugak dlm bidg ni..cuba2 dan memang minat..
mintak tunjuk ajar akak dan dah dpt pun tips2 nyer dari blog akak ni la..saya pun selalu beli kat online shop akak..add lah saya dlm list akak yer..juzchoc.blogspot.com